Skip to content Follow us
Terug naar overzicht;

Verkoop diepvriesproducten met 3% toegenomen

De verkoop van diepvriesproducten in het Verenigd Koninkrijk steeg het afgelopen jaar met 3% tot 5,8 miljard pond, zo blijkt uit nieuwe statistieken van Kantar Worldpanel. De British Frozen Food Federation gelooft dat de markt voor diepvriesproducten significante nieuwe kansen voor voedselproducenten biedt.

Food Manufacture bericht dat de groei vooral te danken is aan de toegenomen verkoop van ijs (+5%) en bevroren zoetwaren (+8,7%) die samen goed zijn voor zo’n 22% van de omzet in de markt voor diepvriesproducten in het Verenigd Koninkrijk. De verkoop van diepvriesgroente steeg met 4,5%, met name vanwege de groeiende populariteit van fijngesneden uien en van zoete aardappelen. Volgens de British Frozen Food Federation (BFFF) zijn producenten van diepvriesgroente en fruit in een goede positie om te profiteren van de toegenomen behoefte aan convenience. BFFF gelooft dat de markt voor diepvriesproducten significante nieuwe kansen voor voedselproducenten biedt.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden binnen het VK of heeft u vragen naar aanleiding van deze statistieken neemt u dan contact op met de Landbouwafdeling van de Ambassade.