Skip to content Follow us
Terug naar overzicht;

Discounters blijven groeien in het VK

De meeste grootste supermarktketens in het Verenigd Koninkrijk hebben het laatste kwartaal van 2017 meer omzet gedraaid dan in het laatste kwartaal van 2016. Volgens de laatste cijfers van Kantar Worldpanel groeide de totale omzet van supermarkten met 3,6% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Deze groei zorgde voor een extra omzet van ongeveer 1,2 miljard euro.

De omzet van de discounters Aldi en Lidl stegen het meest. Beide supermarktketens behaalden in de laatste twaalf weken van 2017 een omzet die 16,8% hoger was dan in dezelfde periode in 2016. Dit is opmerkelijk omdat veel consumenten voor kerstboodschappen terug gaan naar de ‘traditionele supermarkten’ voor hun vertrouwde favoriete producten. Desondanks hebben Aldi en Lidl bijna één miljoen extra klanten aan weten te trekken in het laatste kwartaal van 2017.

Een andere uitschieter is de online supermarktketen Ocado. De omzet van Ocado in de laatste twaalf weken van 2017 was 8,4% hoger ten opzichte van dezelfde periode in 2016.

Het volledige artikel staat op de website van de landbouwafdeling.